Superfijne klanten 

TopchangeGeen categorie

“In de marketingwereld is de belangrijkste vraag nog altijd hoe klanten te vinden en te binden. Elke strategie om dat voor elkaar te krijgen kost tijd en geld. En beide kun je maar één keer uitgeven”, aldus Jos Burgers. Richt …

Realitycheck vanjewelste

TopchangeBusiness Vlog

Op As-woensdag kopte De Limburger op de voorpagina ‘Realitycheck vanjewelste na de dolle dagen’. “Vasteloavend is voorbij, maar terwijl Limburg dagenlang ontsnapte aan de realiteit, vormden zich intussen de contouren vaan een nieuwe wereldorde”, aldus de redactie. “Na veertig dagen …

20 vragen & antwoorden over AI 

TopchangeBoeken, Boekenrubriek De Limburger

Het aantal boeken dat verschijnt over kunstmatige intelligentie vertoont dezelfde exponentiële curve als de spectaculaire ontwikkeling van deze disruptieve technologie. In de tsunami van recente AI-boeken is het zaak om de exemplaren te lezen van auteurs die al vóór de …

De tijd dringt

TopchangeBusiness Vlog

Eind 2017 vroeg de ongeneeslijk zieke futuroloog Marcel Bullinga of ik hem wilde ondersteunen bij het schrijven van zijn laatste boek. ‘Iedereen aan de robot’ verscheen in maart 2019 met daarin de zienswijze van de toekomstschrijver hoe robots en kunstmatige …

De kunst van niet kiezen 

TopchangeBoeken, Boekenrubriek De Limburger

Danny Mullenders ziet in zijn werk als assessment- en ontwikkelpsycholoog leidinggevenden in complex-dynamische omgevingen ware balanceer-acts uitvoeren. Met wisselend succes. Wat maakt dat de ene leidinggevende zo soepel met complexiteit, onduidelijkheid en dubbelzinnigheid omgaat en de andere helemaal niet? Vier …

BAIbylonische spraakverwarring

TopchangeBusiness Vlog

Organisaties die AI-systemen ontwikkelen of gebruiken, moeten vanaf 2 februari 2025 zorgen dat hun werknemers ‘AI-geletterd’ zijn. Dit is een verplichting die voortvloeit uit de Europese AI Verordening. Tijdens mijn AI-trainingen en AI-projecten, merk ik dat er een BAIbylonische spraakverwarring …

IJsjes, hopjes en luiers

TopchangeBusiness Vlog

Als je altijd blijft doen wat je altijd hebt gedaan, blijf je krijgen wat je altijd hebt gekregen. Toch? Helaas niet! Nieuwe tijd, nieuw paradigma. Als je blijft doen wat je altijd hebt gedaan, ga je in de toekomst niet …

Kaas 

TopchangeBoeken, Boekenrubriek De Limburger

Een trend in de Nederlandse winkelstraten is de toename van het aantal kaaswinkels. In tegenstelling tot het aantal groentewinkels en slagers, die respectievelijk met 2%3 en 10% afnamen, zijn er in de afgelopen tien jaar maar liefst 37 procent meer …

Biohacken

TopchangeGeen categorie

In de Netflix-documentaire ‘Don’t die’ wordt de 45-jarige miljonair Bryan Johnson gevolgd. De man die voor altijd wil leven, besteedt twee miljoen dollar per jaar aan biohacks om zijn laagst mogelijke biologische leeftijd te bereiken. Biohacken is het aanpassen van …